maandag 16 februari 2009

Das Auto

Er staat al enige tijd een loopwagentje te trappelen om in gebruik te worden genomen.
Een oranje, van Volkswagen.
Geen minne, dus.
Dit weekend was Hugo zover.
Wat inhield dat hij op het wagentje zat zonder te lopen.

De claxon maakt het geluid van een rubber eendje. Het is een geluid wat Hugo niet genoeg kan horen. Omdat hij te klein is help ik hem met toeteren. Na elke sessie kijkt hij of we vuur hebben ontdekt, waarna hij met vlakke hand driftig op de claxon begint te slaan om het geluid te herhalen.
Het uitblijven van effect heeft geen invloed op zijn enthousiasme.
Falen is een doctrine voor volwassenen.

Wanneer hij is uitgespeeld probeert hij af te stappen. Dit lukt net niet. Welbeschouwd kan hij zich nu laten vallen of ervoor kiezen te blijven zitten. Hij doet geen van beide.
In plaats daarvan zoekt hij waar ik ben. Wanneer hij me ziet steekt hij zijn handje uit om steun te zoeken. Leunend op mij gooit hij met enige moeite zijn speelgoedbeentje naar de andere kant.
Als hij er af is vindt hij na een goede vier seconden dat hij er op weer op wil.

Hij is de tofste action figure die ik tot nu toe heb gehad.

Geen opmerkingen: